Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Český a finský učitel primární školy na pozadí podmínek inkluzivního vzdělávání
Bačová, Veronika ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Štech, Stanislav (oponent) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Disertační práce řeší problematiku učitele primární školy v podmínkách inkluzivního vzdělávání v České republice a ve Finsku. Cílem práce je vytvoření a komparování reálných profilů českých a finských učitelů primární školy s důrazem na zjištění, co stojí za kvalitou inkluzivního vzdělávání ve Finsku a jak mohou tato zjištění zkvalitnit inkluzivní vzdělávání i učitelskou profesi v českém kontextu. Klíčovým záměrem je vytvoření ideálního profilu učitele 1. stupně v inkluzivním vzdělávání, tj. pojetí vzdělávacích procesů samotných učitelů, kompetencí a reálných podmínek, které učitel potřebuje pro svou práci v heterogenní třídě. Pro dosažení cíle byl zvolen srovnávací charakter práce a design kvalitativní případové studie, kdy případem rozumíme učitele primární školy na pozadí inkluzivního vzdělávání - celkový počet participantů činí 20 učitelů/učitelek (10 českých a 10 finských). Hlavními metodami k zajištění dat byla obsahová a tematická analýza českých a zahraničních zdrojů. Získaná zjištění se stala podkladem pro další uvažování a vytvoření polostrukturovaného rozhovoru a pozorování. Pro zpracování dat byly využity v prvním kole kazuistiky jednotlivých participantů, které následně doplnila data získaná axiálním kódováním. Poté byly vytvořeny reálné profily obou učitelů - českého a finského. Tyto...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.